خلاقانه بازاریابی ایمیلی

بهترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ برای موفقیت کسب و کار شما مدیر مگ

گری توئرک از شرکت Digital Equipment Corporation نخستین فردی بود که در سال 1978 ایمیلی را به صورت همزمان برای 400 نفر از مشتریان ارسال کرد. او با اولین حرکت خود در دنیای ایمیل مارکتینگ به سودی 13 میلیون دلاری دست یافت. برای آشنایی بیشتر با ایمیل اسپم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایمیل اسپم چیست را مطالعه کنید. اما دقیقا ایمیل مارکتینگ چیست؟ در این مطلب قصد داریم شما را با بازاریابی ایمیلی، کاربرد و همچنین نحوه کسب موفقیت در این حرفه آشنا کنیم. سرویس ایمیل مارکتینگ پاکت می گوید با استفاده از آن دیگر دغدغه نوسان های قیمت ارز، مسدود شدن IP های ایرانی، بازنشدن ایمیل‌های ارسالی توسط کاربران، رفتن ایمیل به پوشه اسپم و … را نخواهید داشت. مشتری اگر بخواهد محصولی بخرد با گوگل یا هر روش دیگری جستجو می‌کند و محصول موردنیاز را پیدا می‌کند.

امروزه، بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی محبوب و موثر برای مشاغل در هر اندازه است. کمپین های بازاریابی ایمیلی موثر با اهداف روشن و یک تقویم تبلیغاتی یا تحریریه شروع می شوند. ساختار هرم معکوس توجه را به خود جلب می کند و نرخ کلیک را افزایش می دهد و آن را به بخشی ضروری از یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موثر تبدیل می کند. با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید ایمیل‌هایی را ایجاد کنید که به‌طور دقیق با علایق و نیازهای هر مخاطب مطابقت داشته باشند. این مسئله باعث افزایش نرخ بازشدن ایمیل‌ها، کلیک روی لینک‌ها و درنهایت، افزایش نرخ تبدیل می‌شود. همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند با پیش‌بینی رفتار مخاطبان، زمان مناسب برای ارسال ایمیل‌ها را تعیین کند و از این طریق، حداکثر بازدهی را به همراه داشته باشد.

ارسال چندین باره ایمیل به یک مشترک جدید که هربار ایمیل را باز نکند و یا کلیک نمی‌کند، یک قمار پرخطر برای شما است. این آدرس ایمیل تازه به دست آمده احتمالاً می تواند یک تله هرزنامه باشد و ارسال ایمیل مکرر به آن می تواند باعث مسدود شدن ایمیل های شما شود. اطمینان حاصل کنید که سایر بخش ها از تلاش های ارتباطی شما آگاه هستند. این تضمین می‌کند که تیم فروش مستقیم که با مشتری روبرو هستند، تمام اطلاعاتی را که برای پاسخ به سؤالات آنها در مورد کمپین‌های شما نیاز دارند، در اختیار دارند. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که ایمیل ارسالی شما چیزی است که گیرنده آن می خواهد.

برای تشویق مشترکین به پاسخ دادن، می‌توانید یک مشوق مانند تخفیف پیشنهاد دهید یا توضیح دهید که چگونه بازخورد آن‌ها می‌تواند مفید باشد. در‌صورت نیاز به مشاوره یا داشتن هرگونه سوال، می‌توانید برای کارشناسان وبسیما کامنت بگذارید. ما هفته‌ای یک ایمیل پروپیمون آموزشی از دنیای جذاب مارکتینگ ارسال می‌کنیم. بنابراین کلمات، عبارت‌های کلیدی و جذاب در متن شما بسته به هدف کاملا متغیر است. برای اینکه بهتر این مطلب را درک کنید در ادامه یک مثال را باهم بررسی می‌کنیم.

بازاریابان از داده ها برای ایجاد محتوای هدفمندتر و مرتبط تر برای مشترکین خود استفاده خواهند کرد. همانطور که تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه می دهد، دنیای بازاریابی ایمیلی نیز پیشرفت می کند. از هوش مصنوعی تا یادگیری ماشینی(machine learning)، تعدادی از پیشرفت‌های جدید و هیجان‌انگیز در حال ظهور هستند که می‌توانند شیوه‌ی رویکرد بازاریابی ایمیلی را متحول کنند. خبرنامه ها و به روز رسانی ها راهی عالی برای درگیر نگه داشتن مشترکین با کسب و کار شما هستند. این ایمیل‌ها می‌توانند محتوای ارزشمند و به‌روزرسانی‌هایی درباره کسب‌وکار، اخبار صنعت و موارد دیگر ارائه دهند. تمیز نگه داشتن لیست، قابلیت ارسال ایمیل را بهبود می بخشد و تضمین می کند که پیام های شما به مخاطبان مناسب برسد.

استفاده از تکنیک های طراحی لندینگ پیج های مناسب به تحقق اهداف ایمیل مارکتینگ کمک خواهد کرد. تلاش کنید تا در فرم ثبت نام ایمیل وب سایت خود اطلاعاتی مانند نام، نام شرکت و آدرس و تلفن را از آنها بخواهید. مهم نیست که پیام چقدر هدفمند باشد، تحویل ایمیل برای موفقیت شما بسیار مهم است. بهترین راه برای جلوگیری از آن استفاده از بهترین شیوه های ایمیل هنگام طراحی پیام های ایمیل است. صرف زمان برای اجرای بهترین شیوه ها، نتایج کلی کمپین های ایمیل مارکتینگ شما را افزایش می دهد. ایمیل مارکتینگ همه چیز در مورد ارسال ایمیل، ردیابی پاسخ ها، و پیگیری یا لغو اشتراک مخاطبان است.

ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سال‌ها توانستیم نقش مهمی در اشتغال‌زایی، آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای در صنعت وب ایفا کنیم. یک مثال ساده استفاده از ایمیل مارکتینگ، اطلاع‌رسانی اخبار و مقالات جدید در بخش وبلاگ است. رویکردی که ما نیز در سالیان گذشته در وبسیما از آن بهره برده‌ایم و نتایج شگفت‌انگیزش را مشاهده کرده‌ایم. ایمیل‌هایی که برای کاربر جدید ارسال می‌کنید باید در راستای موضوعات مورد علاقهٔ او باشد. در نمونه ایمیل زیر که نوین ارسال کرده است، به کاربر می‌گوید که با پر کردن فرم نظرسنجی،‌ یک کدتخفیف برای او ارسال می‌شود. این کار باعث می‌شود که کاربر به پر کردن فرم ترغیب شده و یک بازی برد-برد برای کسب‌وکار و کاربر به وجود بیاید.

به ویژه برندها و کسب‌وکارهای اینترنتی، ایمیل را مبنای کار خود قرار داده‌اند. این ایست شامل گروهی از مخاطبان هدف است که به طرق مختلف به ایمیل آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اید. به عنوان یک کسب‌وکار، می‌خواهید به گونه‌ای به مشتریان نزدیک شوید که ظاهری صیقلی و حرفه‌ای داشته باشید. با این حال، در عمل، این می‌تواند منجر به تشریفات سخت شود که باعث می‌شود ایمیل‌های شما سرد و غیر شخصی به نظر برسند. در عوض، لحنی را در ایمیل‌های خود انتخاب کنید که معمولی و محاوره‌ ای باشد. شخصی‌سازی به شما کمک می‌کند ایمیل‌هایی «در زمان مقرر» ارسال کنید که تجربه‌ای سفارشی را برای مشترکین فراهم می‌کند.

از جمله بهترین این سرویس‌ها می‌توان به ابزار بازاریابی ایمیلی HubSpot و MailChimp اشاره کرد. این ابزارها دارای قالب‌های زیبا و رایگان برای ایمیل‌های بازاریابی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای شخصی‌سازی ایمیل‌های کسب‌وکار خود استفاده کنید. نکته مهم اینجاست که برای دسترسی بیشتر باید نسخه‌ پولی را خریداری کنید. در نتیجه، ایمیل مارکتینگ هم مزایا و هم معایب دارد، اما با داشتن استراتژی مناسب، می‌تواند یک کانال بازاریابی بسیار موثر برای کسب‌وکارها باشد. دانستن تاریخچه و کاربردهای مختلف بازاریابی ایمیلی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق ایجاد کنند و به مخاطبان هدف خود دست یابند. علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها اجازه می دهد تا کمپین های خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنند و بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار و ترجیحات مشتری ارائه دهند.

کسب‌وکارها در  بازاریابی B2B خیلی به خلاقیت اهمیت نمی‌دادند، اما الان این وضعیت در حال تغییر است! کسب‌وکارها متوجه شده‌اند که انتقال ارزش‌هایشان با شخصیتی متمایز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. برای اینکه در این مسیر موفق عمل کنید، نیاز به استراتژی و خلاقیت دارید که ایمیل‌های شما را از بقیه ایمیل‌های b2b  متمایز کند و در صندوق ورودی ایمیل مخاطب دیده شوید. درکنار عناصر بصری، استفاده از محتوای تعاملی را نیز باید مد نظر قرار دهید. استفادهاز محتوای تعاملی یکی از جدید‌ترین و مؤثر‌ترین روش‌ها برای جذب مخاطب است.

این ابزارها بر اساس اقدامات و رفتار مشترک، ایمیل‌های هدفمند و شخصی‌سازی‌شده‌تری را امکان‌پذیر می‌کردند. علاوه بر ترویج فروش و تخفیف، از ایمیل مارکتینگ می توان برای ایجاد سرنخ، حفظ مشتری و آگاهی از برند نیز استفاده کرد. با یک پیام الهام بخش پایان دهید که خوانندگان را تشویق می کند تا این استراتژی ها را برای تقویت بازاریابی ایمیلی خود اجرا کنند. وارد کردن مخاطبین موجود به ابزار بازاریابی ایمیلی یک مرحله مهم است که نیاز به اطمینان از دسترسی مناسب دارد. تقسیم بندی لیست مخاطبین، ارتباط و نرخ پاسخ ایمیل های شما را بهبود می بخشد، که در نهایت باعث افزایش درآمد می شود.

بر اساس این روند کار، ایمیل مربوطه به بخش‌های کاربری هدف ارسال می‌شود. این کمپین به BannerBuzz کمک کرد تا تعداد سفارش‌های ثبت شده توسط کاربران تازه ثبت‌نام‌شده را به میزان قابل توجه ۲۷ درصد افزایش دهد. احتمالاً حدس زده‌اید چرا باید با احتیاط به ایمیل‌های حمایتی–به‌ویژه تبلیغات اختصاصی–نزدیک شد. در واقع، ممکن است این ایمیل‌های اختصاصی حتی در پوشه اسپم مشترکین قرار بگیرند و باعث شوند برخی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، ناشر مورد نظر شما را در لیست سیاه قرار دهند. مشترکینی که موفق به خواندن این ایمیل‌ها شوند ممکن است ناشر–و به‌تبع شما را–به دلیل ارسال پیام‌های بازاریابی ناخواسته، در لیست سیاه خود قرار دهند.

بازاریابان ایمیل موفق اغلب از یک فرمول دو جانبه پیروی می کنند که هم شامل آوردن مخاطبین موجود و هم جذب موثر مشترکین جدید است. ایمیل‌های چرخه حیات برای پشتیبانی از روابط با مشتری در مراحل مختلف، از کسب تا حفظ، طراحی شده‌اند. این ایمیل‌ها برای پاسخگویی به نیازها و رفتارهای خاص مشتری طراحی شده‌اند و در تعامل و حفظ آنها بسیار مؤثر هستند. در طول سال‌ها، بازاریابی ایمیلی با توسعه فناوری و تغییر رفتار مصرف‌کننده به سنگ بنای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. تیم کارلنسر در این مقاله 13 نکته کاربردی در این زمینه را مطرح می‌کند.

در ادامه می‌خواهیم به چندتایی از مهم‌ترین مزیت‌‌های ایمیل مارکتینگ اشاره کنیم. چون نمی‌شد مطمئن شد که ایمیل ارسال شده به Inbox کاربر می‌رسد یا نه چه برسد به این که کاربر آن را باز کند. کلیه حقوق مادی و معنوی برای آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین محفوظ است. Email Marketing اصول مشخص خود را دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید یک کمپین موفق را راه‌اندازی کرده و بیشترین میزان سرنخ جدید را به‌دست آورید و حتی برای موتورهای جستجو محبوبتر باشید. همان‌طور که در جدول فوق می‌بینید، این معیارها بسته به هر حوزه کاری، می‌توانند بسیار متفاوت باشند.

برای مثال، از هوش مصنوعی بخواهید تا چندین عنوان جذاب برای یک کمپین خاص ارائه دهد، یا چندین نسخۀ مختلف از متن ایمیل را با سبک‌ها و لحن‌های متفاوت تولید کند. به‌ عبارت ساده‌تر، هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد تا ایمیل‌های خود را در زمان مناسب، با محتوای کاملاً مرتبط و برای مخاطب موردنظر ارسال کنید. این شاخص، درصد ایمیل‌هایی را نشان می‌دهد که بنا به دلایل گوناگون ازجمله نامعتبر بودن آدرس ایمیل به مخاطبین مورد نظر تحویل داده نشده‌اند. نرخ برگشت بالا می‌تواند نشانگر وجود مشکلاتی در لیست ایمیل‌ها باشد که بر اثربخشی کمپین تأثیر منفی دارد و منجر به کاهش تعامل و نرخ تبدیل می‌شود. نرخ برگشت کمتر از ۱.۵ درصد، نشان‌دهنده سلامت دامنه و صحت لیست ایمیل‌هاست.

مشتریان خود را با ارائه محتوایی که می‌تواند به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک کند، خوشحال کنید. مشتریان را ترغیب کنید تا در ازای دارایی‌هایی که برای آن‌ها ارزشمند است، اطلاعات شخصی خود را ارائه کنند. زمانی‌ که یک مشترک جدید در لیست کسب‌وکار ثبت‌نام می‌کند، شما یک راه ارتباطی یا خط مستقیم به صندوق ورودی او خواهید داشت. این موضوع در مورد رسانه‌های اجتماعی دیگر مانند توییتر، اینستاگرام یا فیس‌بوک صدق نمی‌کند. ایمیل‌های خودکار که توسط اقدامات خاص ایجاد می‌شوند، ارتباط بیشتر و نتایج بهتر را تضمین می‌کنند.

همان‌طور که در بالا گفتیم، این ابزار بازاریابی شاید قدیمی، با امکان شخصی‌سازی و انجام صحیح هر قدم، می‌تواند میزان فروش و جذب مخاطب شما را مقدار قابل توجهی افزایش دهد. متن ایمیلی که ارسال می‌کنید بسیار مهم است، پس نوشتن آن را به یک متخصص کپی‌رایتینگ واگذار کنید. فراموش نکنید که یک تیتر جذاب و گیراست که باعث باز شدن ایمیل توسط کاربر می‌شود. از زبانی واضح، گیرا و کاربردی و در عین حال فریبنده استفاده کنید و سعی کنید خواننده خود را با لحنی آشنا مورد خطاب قرار دهید. از ایمیل مارکتینگ برای به اشتراک‌گذاری محتوای بلاگ‌های مرتبط یا دیگر دارایی‌های مفید خود با مشتریان احتمالی استفاده کنید.

موفقیت در ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی هم مثل هر فعالیت بازاریابی دیگری وابسته به همکاری تیم بازاریابی در طول فرایند فروش است. ترکیب برنامه ریزی خوب و تحلیل داده‌ها باعث تقویت کمپین‌های تبلیغاتی می‌شود. تنها راه یادگیری و تقویت در این حوزه به کارگیری نکات قید شده در این مقاله است. آیا تا کنون از نکات ذکر شده در این مقاله استفاده کرده‌اید؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید. این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات مهم مثل افتتاحیه‌ها، طرح‌های نگهداری و تعمیر یا تغییرات در دسترسی به خدمات کسب و کار هستند. اگر فکر می‌کنید که این ایمیل‌ها تأثیری روی فروش ندارند؛ شاید آنها را کنار بگذارید.

کم کم صندوق‌های دریافتی ایمیل (inbox) افراد پر از ایمیل‌های کاری و تبلیغاتی شد؛ وجود ایمیل‌های بی‌محتوا و بدون هدف، تبلیغات زیاد، مزاحمت و… باعث نارضایتی‌هایی در کاربران ایمیل شد. یکی از مهم‌ترین نتایج استفاده از ایمیل مارکتینگ، ایجاد ارتباطات از طریق تعامل شخصی است. با توجه به اینکه کسب‌وکار به ایمیل شخصی مخاطب دسترسی دارد به‌راحتی می‌تواند ایمیلی با محتوایی شخصی‌سازی شده برای او ارسال کند. آهنرباهای سرب یک استراتژی موثر برای تشویق بازدیدکنندگان وب سایت به اشتراک در لیست ایمیل شما هستند. آهنربای سرب منبع رایگانی است که در ازای اطلاعات تماس (به عنوان مثال، آدرس ایمیل، نام، شماره تلفن، اطلاعات جمعیتی) به شخصی ارائه می‌شود.

ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تخصصی سئو وگوگل ادز با رویکرد پرفرمنس مارکتینگ هستیم. اگر به راهکارهای دیجیتال مارکتینگ تخصصی مانند سئو و گوگل ادز برای توسعه کسب و کارتون فکر کردید، پیشنهاد میکنم یک گپی باهم بزنیم. به طور کلی این ایمیل ها پیام های خودکاری هستند که در پاسخ به اقدامات مشتریان و مصرف کننده های شما، مانند زمانی که مشتری کالایی را از فروشگاه شما می خرد، ارسال می شوند. تمام حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ پلن تو می‌باشد. نحوه کار آسان، ارسال در کوتاه‌ترین زمان و همچنین اثربخشی سریع، از مزایای دیگر این ابزار دیجیتال مارکتینگ است. ارسال تخفیف و پیشنهادات ویژه، خرید و استرس اتمام تخفیفات یا FOMO، نمونه‌ای از اثرات سریع این بازاریابی است.

این که چطور، با چه متنی و با چه پیشنهادی مخاطب را دعوت کنید بسیار مهم است. تصاویری را انتخاب کنید که برای همه دستگاه‌ها بهینه باشد، این تصاویر باید در عین زیبایی با متن نیز مرتبط باشند. از طرفی، مردم به پیام‌های بازاریابی در صندوق پیام‌های اینستاگرام یا توئیتر خود هم اهمیت چندانی نمی‌دهند. Encircled از نتایج یک مسابقه 5 دقیقه ای به عنوان آهنربای اصلی برای تشویق ثبت نام در لیست پستی خود استفاده می‌کند. دوره حضوری آموزش دیجیتال مارکتینگ مشهد که همه مباحث مربوطه را به طور کامل به شما خواهیم گفت.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری