خودرو mvm 550 اتوماتیک 2021-07-02

MVM 550 یکی از معدود خودروهای چینی اتوماتیک خانوادگی است که توسط مدیران خودرو

از نمای جلو با چراغ ها و یک جلو پنجره بزرگ مواجه می شوید که نمای نسبتا خوبی برای این بخش به وجود آورده است. از نمای جانبی طراحی کاملا ساده ای می بینید که عاری از هر گونه خطوط است و از نمای پشت چراغ های کوچک و ناهماهنگ با بدنه به چشم می خورند. در کل در این رنج قیمت طراحی ام وی ام 550 نمره قابل قبولی دریافت می کند. با ورود به کابین نیز یک تریم دو رنگ کرم و مشکی توجه راننده و سرنشینان را به خود جلب می کند.

مشخصات فنی موتور

بعد از بررسی مزایای ام وی ام 550 نوبت آن است که نگاهی هم به نقاط ضعف این سدان خانوادگی داشته باشیم. از رقبای ام وی ام 550 در ایران می توان به خودروهایی همچون جک جی 5، برلیانس H330 و دنا اشاره کرد. البته یکی از دلایل کاهش نمره MVM 550، به قیمت نسبتا بالای آن باز می‌ گردد وگرنه اگر این خودرو در بازه زیر 50 میلیون تومان عرضه شود، قطعا به یکی از محبوبترین ها بدل خواهد شد. در ادامه می‌توانید مشخصات فنی مهم‌ترین رقبای ام‌وی‌ام 550 را مشاهده کنید. این خودرو کاملا اتوماتیک چک می‌شود و کاملا هوشمند است هم آب و هم روشن و هم گیربکس در صورت وجود اشکال اجازه حرکت به خودرو نمی‌دهد و شما را مطلع می‌کند.

مزیت اول) پیشرانه تنفس طبیعی پرقدرت

شاید اصلی ترین دلیل شکست ۵۵۰، ورود دیرهنگام به کشور ما و قدیمی بودن طراحی ظاهری آن بود. به هر جهت، این سدان چینی ارزان قیمت با دو نوع گیربکس دنده ای و اتوماتیک روانه بازار ایران شد. ۵۵۰ دنده ای که اصلاً نتوانست فروش خیره کننده ۵۳۰ را برای مدیران خودرو تکرار کند. نسخه اتوماتیک آن به واسطه برخورداری از گیربکس خودکار، فروش به نسبت بهتری داشت. تولید ۵۵۰ از سال ۱۳۹۷ متوقف شد و دیگر نمی توان نمونه های صفرکیلومتر این خودرو را در بازار پیدا کرد، اما همچنان این سدان اقتصادی به عنوان یک گزینه دست دوم قابل قبول در بازار کارکرده ها مطرح است. ام وی ام 550 همانند نسخه اصلی خود یعنی ام وی ام 530، با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه شد.

مدیران خودرو که شریک تجاری چری در ایران است، چری E5 را در سال 1393 با نام ام وی ام 550 در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک به صورت مونتاژ شده به بازار کشور عرضه کرد. با وجود این که ام وی ام 550 در کلاس سدان های خانوادگی ارزان قیمت قرار می گرفت، اما نتوانست در بازار ایران موفقیت چشم گیری به دست آورد و مونتاژ آن در سال 1395 به طور کامل متوقف گردید. خودروی ام‌وی‌ام 550 مجهز به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر با آرایش خطی است که ۱۶ سوپاپ دارد و توان خروجی این پیشرانه معادل با ۱۳۹ اسب‌بخار  در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه است. وزن این سدان خانوادگی ۱۳۶۰ کیلوگرم است که با توجه به قدرت پیشرانه و وزن مناسب خودرو، شتاب‌گیری به‌خوبی صورت می‌گیرد و قابل قبول است.

یکی از امکاناتی که جای خالی آن احساس می‌شود، سیستم تهویه مطبوع خودکار است که در اکثر رقبای این خودرو،حتی خودروهایی در رده‌ی قیمتی کمتر از ام‌وی‌ام 550 نیز ارائه می‌شود. پس از موفقیت نسبی مدل 530، مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت آن را که از سال 2013 میلادی تحت نام چری E5 در بازار چین حضور یافته بود، وارد کشورمان کند. نسخه جدید که mvm550 نامگذاری شد، توانست تا نظر مشتریان سدان های میان-قیمت را به خود جلب نماید و تاکنون نیز حضورش در ایران تداوم داشته است.

سهند بخریم یا اطلس؟ مقایسه اطلس و سهند

البته مثل دیگر خودروهای چینی، متریال به کار برده شده در ساخت کابین از جنس پلاستیک خشک است و در مقابل رقبا نمی تواند راضی کننده باشد. سدان‌هایی که در این بازه حضور دارند اکثرا چینی هستند و شرایط فروش آن‌ها توسط نمایندگی‌ها، رقابت را برای سایر رقبا بسیار دشوار کرده است. مهم‌ترین رقبای ام‌وی‌ام 550، آریو سایپا، جک J5 و برلیانس H330 هستند که کیفیت و  خدمات پس از فروش بهتری در مقایسه با ام‌وی‌ام 550 دارند. از دیگر رقبای مهم این خودرو می‌توان به دنا پلاس و پژو 301 اشاره کرد. البته دلیل تمجید از کابین این خودرو، طراحی‌های نامناسب و ناامیدکننده‌ی برخی خودروسازان چینی است و در مقایسه با رقبای غیر چینی، نمی‌توان داشبورد و کابین ام‌وی‌ام 550 را برنده دانست. همچنین به لطف فاصله‌ی بین دو محور ۲۶۰۰ میلی‌متری، فضای مناسبی برای سرنشینان و به‌خصوص سرنشینان عقب فراهم شده است که یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.

یکی دو مورد هم روغن ریزی جعبه فرمان گزارش شد که با مراجعه به نمایندگی و استفاده از گارانتی، جعبه فرمان به طور کامل و بدون اخذ هزینه از مشتری، تعویض شد. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. همچنین پس از رونمایی ، فروش این محصول به تعداد محدود آغاز خواهد شد که شرایط فروش آن در سایت ممتاز نیوز اعلام می گردد . با استفاده از تمامی کارت های بانکی عضو شتاب می توانید پرداخت خود را انجام دهید.

هرچند این نرمی تاحدودی روی هندلینگ خودرو اثر منفی داشته است اما در یک سدان خانوادگی مثل ام وی ام 550، کیفیت سواری اولویت بالاتری دارد. قبل از پرداختن به مزایا و معایب ام وی ام 550 بهتر است نگاهی به تاریخچه این سدان چینی و دوران حضور آن در بازار کشورمان بیندازیم. ام وی ام 550 در واقع همان چری E5 است که سال 2011 معرفی شد و تا 2016 روی خط تولید بود. ام وی ام ۵۵۰ از جمله سدان های نه چندان پرفروغ چینی در بازار خودرو ایران است، خودرویی که نتوانست آن طور که باید و شاید، به موفقیت برسد و فروش پایینی را تجربه کرد.

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. اما اگر تنوع طلب هستید و در فواصل زمانی کوتاه تصمیم به فروش خودرو خود می‌گیرید، بهتر است از ام وی ام 550 صرف‌نظر کنید و به سراغ یک سدان داخلی صفرکیلومتر بروید. طبیعی است که در چنین شرایطی توقع یک چهره به‌روز را از ام وی ام 550 نداریم اما طراحی این خودرو حتی نسبت به رقبای هم سن و سالی مثل جک J5 یا برلیانس H330 هم کمی قدیمی به نظر می‌رسد و به‌خصوص برای خریداران جوان جذابیتی ندارد. در پایان با توجه به نظرات این مالکان عزیز و مشخصات فنی-رفاهی این خودرو، به نظر می‌ رسد که نمره متوسط روبه بالا را می‌ توان در کارنامه این سدان چینی تبار درج کرد. از جمله نکات مثبتی که موجبات خرسندی بسیاری از مالکان MVM 550 را فراهم آورده است، می توان به مشخصات فنی مناسب و کیفیت درخور متعلقات پیشرانه و گیربکس اشاره نمود. در روزگاری که بازار سدان‌ های ارزانقیمت کشورمان پرشده بود است از انواع خودروهای قدیمی فرانسوی که دیگر از دیدنشان هم خسته شده بودیم، حضور یک سدان چینی به نام چری A5 یا همان mvm530 ...

از این رو در صورت بروز مشکل در برخی شهرستان‌ها و جاده‌های فرعی، امدادرسانی با مشکل رو‌به‌رو می‌شود. قطعات یدکی این خودرو نیز به‌صورت گسترده در بازار آزاد موجود نیست و به‌علت کمبود قطعات و عدم گستردگی، قیمت بالایی دارد. سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون با فنر پیچشی و میله‌ی نگهدارنده‌ی ضد لغزش و در عقب از نوع کشنده چندگانه با فنر پیچشی است که سواری تقریباً خوبی ارائه می‌کند. البته در برخی مواقع ضربات و کوبش‌های غیر عادی در سیستم تعلیق مشاهده می‌شود؛ ولی در کل سواری و هندلینگ ام‌وی‌ام 550 قابل قبول است و به‌عنوان سدان جمع‌وجور شهری، عملکرد خوبی دارد و نباید انتظارات زیادی از این خودرو داشته باشیم.

یکی از ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ این است که حداقل تناسبات لازم در طراحی بیرونی آن به مراتب بهتر از ۵۳۰ رعایت شده اند. جلوپنجره با ابعاد بزرگ و کروم کاری فراوان، جلوه ای لوکس پیدا کرده است. سپرهای جلو و عقب نسبت به ۵۳۰ حجیم تر شده است و بیش تر با هیکل عضلانی خودرو مطابقت دارند. طراحی نمای عقب از آن حالت کسل کننده سابق خارج شده و چراغ ها عامه پسندتر به نظر می رسند. جزییات ظاهری از قبیل آینه ها، دستگیره ها و رینگ ها، همچنان ساده و بی روح هستند. البته مشکل عدم هماهنگی سایز رینگ ها با جثه خودرو که در ۵۳۰ وجود داشت، دیگر در ۵۵۰ به چشم نمی آید.

ام وی ام 550 اتوماتیک سی وی تی 1394-1403

در این مقاله می خواهیم با ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ بیش تر آشنا شویم و راهنمای خرید کاملی از آن، ارائه دهیم. در روزگاری که بازار سدان‌ های ارزانقیمت کشورمان پرشده بود است از انواع خودروهای قدیمی فرانسوی که دیگر از دیدنشان هم خسته شده بودیم، حضور یک سدان چینی به نام چری A5 یا همان mvm530 خودمان، توانست شرایط را تا حدی تغییر دهد و سپس نوبت به MVM 550 رسید. خدمات پس از فروش ام‌وی‌ام 550 بر عهده‌ی صنایع خودروسازی مدیران یا همان مدیران خودرو است که نمایندگی‌های متعددی در کشور دارد. اکثر نمایندگی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات پس از فروش، در مراکز استان و شهرستان‌های بزرگ قرار دارند و گستردگی خدمات زیاد چشمگیر نیست.

گذشته از نمای کاملاً ساده‌ی کنار خودرو که مزین به چرخ‌های ۱۵ اینچی است، با نگاهی اجمالی به بخش عقب خودرو متوجه پایان یافتن ایده‌های طراح خودرو خواهیم شد. البته از خودروی اقتصادی در این کلاس، نباید انتظار بیشتری داشت؛ اما با این حال طراحی نمای عقب می‌توانست بهتر از این باشد. چراغ‌های عقب و مجموعه‌ی سپر عقب طراحی ناهماهنگ و ناشیانه‌ای دارند و هیچگونه جلوه‌ی خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

ام وی ام 550 از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 132 اسب بخار و حداکثر گشتاور 180 نیوتن متر بهره می‌گیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان کامپکت منتقل می‌شود. پیشرانه MVM 550 از نوع دو لیتری، چهار سیلندر و تنفس طبیعی بوده که توانایی استخراج نیرویی معادل 139 اسب بخار در دور موتور 5750 و گشتاوری برابر با 182 نیوتن-متر در دور موتور 4300 را داراست. همچنین گیربکس پنج سرعته دستی و یا جعبه دنده cvt با حالت تیپ ترونیک هفت سرعته، نیروی پیشرانه را به چرخ‌ های جلو انتقال می‌ دهند. حجم پیشرانه‌ی ام‌وی‌ام 550، نکته‌ی قوتی برای این خودرو در برابر رقبایی همچون جک جی ۵ و برلیانس H330 است. این پیشرانه با جعبه‌دنده‌ی خودکار از نوع CVT جفت شده است که شتاب اولیه‌ی خوبی ارائه می‌کند.

قیمت کارخانه محصولات کرمان موتور

طبیعتاً در این شرایط نباید انتظار آپشن های رفاهی محصولات لوکس و جدید این شرکت همچون آریزو ۶ را از ۵۵۰ داشت. گذشته از زمان عرضه به بازار، حتا همین حالا هم برخی ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ نسبت به بسیاری از رقبای ایرانی و چینی هم‌قیمت خود، چشمگیرتر است. همان طور که گفتیم، ۵۵۰ را باید در جایگاه قیمتی خودش بسنجیم، نه با خودروهای گران تر و جدیدتر بازار. همچنین اگر به چشم یک گزینه چینی کارکرده نسبتاً خوش قیمت به آن نگاه کنیم، راحت تر می توانیم با فهرست داشته هایش کنار بیاییم. پیشرانه مورد استفاده در چری ام وی ام ۵۵۰ دارای حجمی ۱۸۰۰ سی سی یا ۱٫۸ لیتر است که توانایی تولید ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن بر متر گشتاور دارد. پیشرانه ۱٫۸ لیتری خودرو با گیربکسی اتوماتیک و از نوع CVT همراه شده است که قدرت تولیدی موتور به چرخ های جلویی منتقل می کند.

شاید طراحی این بخش، به‌تنهایی متوسط و قابل قبول به نظر برسد؛ اما عدم وجود ارتباط بین نمای جلو و عقب، باعث القای حس کسل‌کننده‌ای به بیننده می‌شود. چری اتومبیل (Chery Automobile) یکی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جمهوری خلق چین به شمار می‌رود که تیراژ تولید بالایی دارد و با توجه به میزان تولید، بیست و هشتمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. محصولات این شرکت در ایران توسط مدیران خودرو و تعداد کمی توسط سناباد خودرو مونتاژ می‌شوند و به فروش می‌رسند.

سیستم انتقال قدرت ام وی ام 550 از چه نوعی است؟

ترمز مورد استفاده در خودرو نیز از نوع ABS است و با استفاده از فنر بندی و سیستم تعلیق مناسب، چسبندگی خودرو به جاده بسیار خوب برآورد شده است. این خودرو که در واقع یک فیس‌لیفت اساسی (ماژور) از چری A5 (ام وی ام ۵۳۰) محسوب می‌شود، سال ۱۳۹۴ روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد تا راه پدر خود را ادامه دهد. احتمالا مافیای خودروهای بی کیفیت داخلی چنین مقاله سفارشی براش درست کردند. مدل 96دارم تا به حال رنگ تعمیرگاه ندیده قدرت عالی نسبت به قیمتش هیچ ماشین ایرانی به گردش هم نمی‌رسه . در حال حاضر و با گذشت چند سال از توقف تولید mvm 550 این موضوع بغرنج‌تر هم شده است و برای فروش این خودرو باید کمی صبور باشید و بعضاً تخفیف خوبی به خریدار بدهید. داشبورد ام وی ام 550 دوام قابل قبولی دارد و در گذر زمان دچار افت کیفی عجیب و غریبی نمی‌شود اما کل تریم داخلی این خودرو (شامل داشبورد و رودری‌ها) از پلاستیک کاملاً خشک ساخته شده است.

برای افزایش ارتفاع عقب ام وی ام ۵۶۰ و رفع ساییدگی لاستیک های عقب از داخل کسی تجربه ای داره بگه ممنون میشم…. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. ام وی ام 550 دارای امکاناتی همچون صندلی های چرمی، سانروف،سنسور پارک، صفحه ی نمایش لمسی 7 اینچی و ... مراجعه به برخی از نمایندگی‌ های شرکت سازنده نیز مشکل را حل نموده بود. البته برخی دیگر از نمایندگی‌ ها نیز به بعضی مالکان اعلام کردند که به منظور رفع عیب مذکور فراخوان خواهند داد.

قبل از پرداختن به مزایا و معایب ام وی ام ۵۵۰ بهتر است نگاهی به تاریخچه این سدان چینی و دوران حضور آن در بازار کشورمان بیندازیم. ام وی ام ۵۵۰ در واقع همان چری E5 است که سال ۲۰۱۱ معرفی شد و تا ۲۰۱۶ روی خط تولید بود. من ۵ سال ۵۳۰ مدل ۹۲داشتم خیلی عالی بود از نظر موتوری، فرمان بسیار نرم ،جادار، کم استهلاک،شتاب بسیار خوب تو این۵سال فقط لوازم مصرفی عوض کردم چند روزه فروختم ماشین ایران‌خودرو خریدم بسیار پشیمانم اصلا قابل مقایسه نیست. در پاسخ به پرسش بالا باید بگوییم اگر در دوره میان‌سالی خود هستید و تمایل دارید یک خودرو خانوادگی کم دردسر داشته باشید که نسبت به مبلغ پرداختی، آپشن‌های خوبی داشته باشد؛ ام وی ام 550 (به خصوص در نسخه اتوماتیک) گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. به عنوان آخرین مورد در لیست معایب ام وی ام 550 باید به بازار خرید و فروش کم رونق آن اشاره کنیم. هرچند نسخه‌های صفرکیلومتر ام وی ام 550 در زمان تولید، خریداران پرشماری را به خود جذب کردند اما حتی در همان زمان هم وضعیت خرید و فروش نسخه‌های کارکرده این خودرو چندان جالب نبود.

این پیشرانه بر روی بسیاری از خودروهای چری و ام وی ام در ایران هم به چشم می خورد. ام وی ام ۵۵۰ نیز از این قاعده مستثنا نیست و به همین پیشرانه ۱۳۲ اسب بخار مجهز شده است. قدرت و گشتاور این پیشرانه برای سدانی در رده ۵۵۰، کاملاً کافی به نظر می رسد.

شتاب گیری ثانویه با ۵۵۰ اتوماتیک نسبتاً بهتر پیش می رود، اما باز هم نمی توان از لقب هیجان انگیز برای آن استفاده کرد. سواری نرم و خانوادگی پسند را یکی از مهم ترین ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ و نقطه قوت آن باید دانست که این ویژگی را کاملاً از ۵۳۰ به ارث برده است. اما در کنار این سواری نرم و راحت، پایداری متوسط را از ایرادات اصلی این سدان چینی باید دانست که بخش زیادی از آن به نبود سیستم کنترل پایداری (ESP) در خودرو باز می گردد. ۵۵۰ که با سودای جانشینی ۵۳۰ به بازار آمد، هرگز مانند پدرش ندرخشید و خیلی زود با مشتریان ایرانی خداحافظی کرد.

تست و بررسی کی ام سی T9 ؛ چیتای چینی

البته جعبه‌دنده‌ی خودکار از نوع CVT نیز در این امر بی‌تأثیر نیست؛ چراکه وزن نسخه‌ی خودکار ا۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه‌ی دستی است. در کل شتاب‌گیری خودرو راضی‌کننده و قابل قبول است؛ ولی نباید انتظارات زیادی از بخش فنی این خودرو داشته باشید. ام وی ام ۵۵۰ یکی از سدان‌های چینی است که در زمان خود توانست موفقیت نسبی در بازار کشورمان کسب کند. در حال حاضر چند سالی از توقف تولید mvm 550 می‌گذرد و این خودرو تا حدودی به حاشیه بازار رفته است اما کماکان می‌تواند ارزش خرید نسبتاً خوبی داشته باشد.

من ۸ سال است این خودرو را دارم و مشکلی با آن ندارم در کل خودرو بی دردسری است . از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنیداز شما سپاسگزاریم.

این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. من از سال 94 ام وی ام 550 اتومات دارم و چهار بار به خارج از کشور سفر کردم تا حالا هیچ مشکلی نداشته و از نظر من در بین قیمت های هم رده خودش بهترین سواری محسوب میشه. ام وی ام 550 در مجموع خودرویی کم استهلاک است و اگر در نگهداری از آن خیلی بی‌مبالاتی نشود، خرابی عجیب و غریبی برایش پیش نخواهد آمد. لیست آپشن‌های ام وی ام 550 با معیارهای امروزی بسیار معمولی است اما اگر آن را با رقبای هم سن و سالش و البته برخی خودروهای روز داخلی مقایسه کنیم، کماکان حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. یکی از مشکلاتی که تعداد بیشتری از مالکان مورد تحقیق با آن مواجه شده‌اند، احساس وقوع لرزش در پیشرانه، به محض رسیدن دور موتور به محدوده 2700 تا 2900 دور در دقیقه است.

ام وی ام 550 یکی از محصولات اقتصادی چری است که در سرزمین اصلی با نام چری E5 شناخته می‌شود. این خودرو در فاصله سال‌هایی 2011 تا 2016 به تولید رسید و تنها کشور تولید کننده آن خارج از چین، ایران بوده است. چری E5 در حقیقت نسخه فیس لیفت چری A5 محسوب می‌شود، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام 530 شناخته می‌شود. طراحی خودرو دارای سنگینی خاصی است و اگر علاقمند به خرید خودروهایی هستید که نمایی سلطنتی را در ذهن دیگران به وجود بیاورد، چری MVM 550 بهترین انتخاب شماست. فضای مناسب و کافی برای سرنشینان و صندوق جا دار این خودروی ۲ لیتری، باعث شده است که چری MVM 550 به عنوا یک خودروی خانوادگی نیز کاربرد خود را داشته باشد. گیربکس CVT استفاده شده در نسخه اتوماتیک ام وی ام 550 از نسل قدیمی این گیربکس‌ها است و عملکرد آن به اندازه نمونه‌های جدید، بهینه و هوشمندانه نیست.

ام وی ام 550 این روزها علاوه بر رقیب سنتی خود یعنی جک J5، با دنا ایران خودرو نیز رقابت می‌کند و اخیرا سورن پلاس نیز به این جمع اضافه شده است. چند سالی از توقف تولید ام وی ام 550 می‌گذرد و به نظر می‌رسد اندک اندک تهیه قطعات و لوازم جانبی برای مالکان این خودرو با مشکل مواجه شود. به همین دلیل بازار خرید و فروش ام وی ام 550 چندان پررونق نیست و مشتریان ترجیح می‌دهند تا گزینه‌های جایگزین را برای خرید انتخاب کنند. با این حال برای مشتریانی که به دنبال خرید یک سدان خانوادگی با امکانات معقول و قیمت مناسب هستند، ام وی ام 550 یک گزینه دوست داشتنی محسوب می‌شود. چری MVM 550 دارای پیشرانه ای 2000 سی سی است که توانایی تولید 139 اسب بخار قدرت را دارد و گیربکس نصب شده برروی آن از نوع اتوماتیک CVT است. چرخ های جلو دیسکی خنک شونده؛ چرخ های عقب دیسکی اند و حداکثر سرعت این خودرو 185 کیلومتر بر ساعت ارزیابی شده است.

{

شرایط فروش خودروهای فونیکس – اسفند 1403

|}

اما بعضی از مالکان عدد 9 لیتر در هر 100 کیلومتر را هم اعلام کرده‌اند؛ فراموش نکنید که در شهر میزان مصرف سوخت افزایش می یابد. در این رنج قیمت امکانات رفاهی MVM 550 در سطح قابل قبولی قرار دارند که از جمله آن می توان به سنسور دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی، روکش چرمی صندلی‌ها، مه شکن جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و تنظیم چهار جهته صندلی راننده اشاره کرد. MVM 550 با عنوان یک سدان ارزان قیمت موفق نشد با محصولاتی مثل پژو پارس و تندر 90 رقابت کند. چری یک پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی تنفس طبیعی دارد که بسیار به آن علاقه‌مند است!

مدت‌زمان رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت ۱۰.۸ ثانیه و حداکثر سرعت این سدان خانوادگی ۱۳۶۰ کیلوگرمی، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است که قابل قبول تلقی می‌شود. اما ناهماهنگی زیادی بین پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی CVT وجود دارد و عملکرد آن چندان راضی‌کننده، دقیق و هوشمند نیست. بخش فنی ام‌وی‌ام 550 چندان باکیفیت و قابل اعتماد نیست و دلیل این نقد، استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی در جای‌جای این خودرو است. در مجموع و با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو کشورمان، بایستی قیمت ام وی ام ۵۵۰ در نسخه‌های کارکرده را معقول و منطقی بدانیم. چراکه در حال حاضر می‌توانیم با قیمتی تقریباً مشابه یک سدان داخلی کلاس متوسط، نسخه‌ای سالم از mvm 550 اتوماتیک را بخریم که علاوه بر بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک، از نظر وجود برخی آپشن‌ها و قدرت پیشرانه هم دست بالاتر را دارد. امکانات ارائه‌شده در ام‌وی‌ام 550 با توجه به بازه‌ی قیمتی، مناسب و قابل قبول است و می‌توان به این نکته اشاره کرد که اکثر امکانات رفاهی این خودرو کم و بیش در تمامی رقبایش وجود دارد و از این لحاظ خودروی چشمگیری به شمار می‌رود.

به همین بهانه در این مطلب به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۵۵۰ رفته‌ایم. ام وی ام 550 یکی از سدان‌های چینی است که در زمان خود توانست موفقیت نسبی در بازار کشورمان کسب کند. به همین بهانه در این مطلب به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام 550 رفته‌ایم.

اما اگر تنوع طلب هستید و در فواصل زمانی کوتاه تصمیم به فروش خودرو خود می‌گیرید، بهتر است از ام وی ام ۵۵۰ صرف‌نظر کنید و به سراغ یک سدان داخلی صفرکیلومتر بروید. داشبورد ام وی ام ۵۵۰ دوام قابل قبولی دارد و در گذر زمان دچار افت کیفی عجیب و غریبی نمی‌شود اما کل تریم داخلی این خودرو (شامل داشبورد و رودری‌ها) از پلاستیک کاملاً خشک ساخته شده است. این مسئله از نظر بصری حس خوبی به سرنشینان نمی‌دهد و باید آن را جزو معایب mvm 550 محسوب کنیم.

از این رو، بایستی این پیشرانه را به عنوان یکی از مزایای mvm 550 محسوب کنیم. در یکی دو سال اخیر، خودروسازان چینی به سمت استفاده از پیشرانه‌های کم حجم توربو رفته‌اند و به ندرت از موتورهای تنفس طبیعی بهره می‌گیرند. اما mvm 550 از نسل قبل خودروهای چینی است و قلب تپنده ۲ لیتری تنفس طبیعی را در سینه دارد. اما mvm 550 از نسل قبل خودروهای چینی است و قلب تپنده 2 لیتری تنفس طبیعی را در سینه دارد. البته بیش‌تر آمار فروش mvm 550 در بازار ایران مربوط به نسخه اتوماتیک می‌شود و نسخه دنده‌ای تیراژ تولید به مراتب پایین‌تری داشته است. ام وی ام 550 یا همان چری E5 از سال 1394 به عنوان جایگزینی برای چری A5 یا همان ام وی ام 530 در سبد محصولات مدیران خودرو قرار گرفت و در دو نسخه ی دنده ای و اتومات تا سال 1397 عرضه شد.

گیربکس CVT استفاده شده در نسخه اتوماتیک ام وی ام ۵۵۰ از نسل قدیمی این گیربکس‌ها است و عملکرد آن به اندازه نمونه‌های جدید، بهینه و هوشمندانه نیست. این گیربکس در زمان حرکت با سرعت‌های نسبتاً بالا، دور موتور را بیش از حد بالا نگه می‌دارد که باعث ایجاد سروصدای آزاردهنده در کابین می‌شود. سیستم تعلیق mvm 550 عملکرد نرمی دارد و در مسافت‌های طولانی رضایت سرنشینان را جلب می‌کند. هرچند این نرمی تاحدودی روی هندلینگ خودرو اثر منفی داشته است اما در یک سدان خانوادگی مثل ام وی ام ۵۵۰، کیفیت سواری اولویت بالاتری دارد.

استفاده از قطعات پلاستیکی در خودرو نیز با ظرافتی خاص همراه بوده است تا هم به زیبایی طراحی خودرو کمک کند و هم به لحظا دیداری بد جلوه نکند. ام وی ام ۵۵۰ در مجموع خودرویی کم استهلاک است و اگر در نگهداری از آن خیلی بی‌مبالاتی نشود، خرابی عجیب و غریبی برایش پیش نخواهد آمد. از این رو، بسیاری از مالکین mvm 550 از خودرو خود رضایت دارند و آن را ماشینی بی‌آزار می‌دانند. لیست آپشن‌های ام وی ام ۵۵۰ با معیارهای امروزی بسیار معمولی است اما اگر آن را با رقبای هم سن و سالش و البته برخی خودروهای روز داخلی مقایسه کنیم، کماکان حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. این خودرو که در واقع یک فیس‌لیفت اساسی (ماژور) از چری A5 (ام وی ام 530) محسوب می‌شود، سال 1394 روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد تا راه پدر خود را ادامه دهد. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد.

این خودرو دارای ابعاد بزرگتر و طراحی بهتری نسبت به ام وی ام 530 دارد. داخل کابین طراحی به‌مراتب بهتر و به‌روزتری در مقایسه با نمای بیرونی دارد. میزان پلاستیک استفاده‌شده در کابین نیز بیش از حد نیست و به شکل هوشمندانه‌ای از نگاه سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. طراحی زیبای کابین، باعث می‌شود که روزنه‌های امید در دل خریداران احتمالی این خودرو جوانه بزند. طراحی ظاهری ام‌وی‌ام 550 را می‌توان به دو بخش مجزا تقسیم کرد؛ بین دو قسمت جلو و عقب خودرو به هیچ وجه هارمونی خاصی برقرار نیست و ناهماهنگی‌هایی در آن‌ها وجود دارد. نمای جلوی خودرو حالتی عضلانی دارد که به لطف خطوط ملایم روی کاپوت، جلوپنجره‌ی بزرگ و کرومی، چراغ‌های بزرگ و گلگیر‌های پف‌کرده حاصل شده است.

{

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

|}

همان‌طور که اشاره کردیم، mvm 550 نسخه‌ای فیس‌لیفت از ام وی ام 530 محسوب می‌شود که یعنی طراحی اولیه آن به سال 2006 برمی‌گردد. عملکرد گیربکس ضریب متغیر پیوسته کاملا مورد رضایت مشتریان واقع شده و در حالت دستی شتاب و کشش دلخواه را به راننده ارائه می‌ دهد. اگرچه در ابتدای حضور 530، اکثر مردم با توجه به سابقه کیفیتی اجناس چینی، نگاه مثبتی به آن نداشتند اما پس از گذشت مدت زمانی نسبتا کوتاه، این خودرو توانست تا در کنار محصولات ایرانی-فرانسوی قدیمی و تکراری جایی برای خود باز کند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. فضای خوبی که بریا سرنشینان جلویی و عقبی خودرو در نطر گرفته شده است باعث شده تا رضایت سرنشینان جلویی و پشتی خودرو به خوبی پاسخ داده شود.

ام وی ام 550 از یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2000 سی سی بهره می برد که می‌تواند 139 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 182 نیوتن متر گشتاور در 4300 دور در دقیقه را تولید کند. سپس نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می شود. از نقاط ضعف این سدان چینی، می توان به عملکرد ناهماهنگ گیربکس CVT آن اشاره کرد که اغلب مالکان از آن شاکی هستند. شتاب 0 تا 100 این سدان 1366 کیلوگرمی نیز 11.5 ثانیه اعلام شده که عدد مناسبی را نشان می دهد. طبق اعلام شرکت سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در پاسخ به پرسش بالا باید بگوییم اگر در دوره میان‌سالی خود هستید و تمایل دارید یک خودرو خانوادگی کم دردسر داشته باشید که نسبت به مبلغ پرداختی، آپشن‌های خوبی داشته باشد؛ ام وی ام ۵۵۰ (به خصوص در نسخه اتوماتیک) گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. به عنوان آخرین مورد در لیست معایب ام وی ام ۵۵۰ باید به بازار خرید و فروش کم رونق آن اشاره کنیم. هرچند نسخه‌های صفرکیلومتر ام وی ام ۵۵۰ در زمان تولید، خریداران پرشماری را به خود جذب کردند اما حتی در همان زمان هم وضعیت خرید و فروش نسخه‌های کارکرده این خودرو چندان جالب نبود. پیشرانه مذکور از نظر بازدهی و مصرف سوخت در سطحی پایین‌تر از پیشرانه‌های جدید توربو قرار می‌گیرد اما در بحث استهلاک و سازگاری با بنزین موجود در کشورمان، وضعیت بسیار بهتری دارد. عملکرد موتور ام وی ام ۵۵۰ هم خوب است و چابکی قابل قبولی را به این خودرو می‌بخشد.


خودرو mvm x33 قیمت